Dünyanın En Güçlü (Kuvvetli) İnsanı


Fi tarihinde bir bilim teknik dergisinde okumuştum, kaynak belirtmek için internetti taradım lakin bulamadım. Neyse araştırmada bilinen en güçlü insan (NATUREL OLARAK) yani steroid falan kullanmadan  kim olduğunu araştırılmıştı. Mecburen kaynaklar efsanelere değil gerçel kişiler araştırılmış, ve mevcut kişiler denemelere tabi tutulmuştu. saf gücü ise basit yöntemle belirlemişlerdi iki koluyla karşındakinin vücudunu yerden kesip havada sıkma şeklinde yani içi kum dolu bir bidonu yerden kaldırıp iki kolu ile sıkarak bidonu bükmek şeklinde insan anatomisinin tüm gücünü kullanması gereken bir yöntem şeklinde... aralarında boksör, badyci, güreşçi , bilek güreşçisi gibi bir çok kişilerin listesinde 2. sırada bir mısırlı olduğunu anımsıyorum metal parayı elleri ile ikiye ayırıyordu ve buna saf güç deniliyordu...neyse listeyi tam hatırlamıyorum boksörler çoğunluktaydı.
Ve Liste Başı...



1. sırada ise Koca Yusuf vardı

1885 yılında Kırkpınar başpehlivanı olmuş; 1894 yılından itibaren Avrupa ve ABD'de devrin en ünlü güreşçileri ile güreşmiştir. 144 kilo sıkletindeki sporcu, 1.88metre boyundaydı. ABD turnesinden ülkesine dönerken bir gemi kazasında yaşamını yitirdi. http://tr.wikipedia.org/wiki/Koca_Yusuf

Başka yerde olsa adamı milli kahraman ilan ederler ve tüm dünyaya dünyanın en güçlü adamı bizden çıktı reklam yaparlar...

Neyse ki Hollywood Koca Yusuf 'u öğrenince çok efsanevi bulmuş ve filmini çekmeye karar vermiş, hadi hayırlısı...

Resim

0 yorum: